Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?
  • Urządzenia
    • Urządzenia wielofunkcyjne
    • Drukarki laserowe
    • Drukarki atramentowe
    • Poleasingowe drukarki i urządzenia MFP
  • Oprogramowanie
    • Documaster Campus – platforma edukacyjna
    • Documaster – oprogramowanie dla firm
    • Documaster – oprogramowanie dla administracji
  • Usługi
    • Audyt ekologiczny
    • Audyt kosztów w firmie
    • Optymalizacja ekologiczna
    • Optymalizacja kosztów
    • Szkolenia
  • Serwis
  • Dotacje
    • Dotacje dla firm
      • REACT-EU dla firm z woj. łódzkiego
    • Dotacje dla szkół
    • Dotacje dla uczelni wyższych
    • Dotacje dla samorządów
      • Konkurs Cyfrowa Gmina
      • Cyfrowy powiat – jak pozyskać dotację na cyfryzację powiatu?
      • Polski Ład
  • Kontakt
    • O nas
    • Referencje
  • Blog
  • English
  • Deutsch
  • Strona główna
  • Blog
  • Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?
Digitalizacja dokumentow i zasobów bibliotecznych
Digitalizacja dokumentów. To już najwyższy czas na chmurę
21 czerwca 2021
Przechowywanie danych w chmurze
Przechowywanie danych w chmurze. Rozwiewamy wątpliwości
30 czerwca 2021

Audyt ekologiczny, czyli jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie?

22 czerwca 2021
Jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie

Ocieplenie klimatu jest nieuniknione. Od każdego z nas zależy, o ile wzrośnie temperatura na Ziemi w ciągu najbliższych dziesięcioleci i czy nasza cywilizacja będzie w stanie to przetrwać. Duża odpowiedzialność ciąży na firmach i instytucjach, których działalność ma większy wpływ na środowisko. Jak zmniejszyć ślad węglowy w firmie, urzędzie, placówce edukacyjnej?

Spis treści
  • Przeprowadź audyt ekologiczny
  • Zoptymalizuj ślad węglowy w firmie
    • Wykorzystaj oprogramowanie, które zmniejsza ślad węglowy i pozwala zaoszczędzić
  • Obliczanie śladu węglowego – w czym tkwi haczyk?

Przeprowadź audyt ekologiczny

Tym, od czego należy zacząć, jest audyt ekologiczny. To wnikliwa ocena wpływu działalności instytucji na środowisko oraz jej ślad węglowy. Audyt pozwala m.in. wykryć obszary, w których firma marnotrawi energię, która w Polsce nadal w ponad 70% pochodzi ze spalania węgla. To oczywiste, że żadna firma i instytucja nie jest w stanie funkcjonować bez urządzeń biurowych. Szczegółowy audyt ekologiczny wydruków wykazuje, ile CO2 i innych substancji szkodliwych dla środowiska emitują urządzenia wielofunkcyjne i drukarki. Wskazuje ponadto, ile marnuje się papieru, a także ile elektrośmieci powstaje w związku z eksploatacją i serwisem tych urządzeń. Są to niezwykle cenne informacje, na podstawie których można opracować plan naprawczy.

Zoptymalizuj ślad węglowy w firmie

Następstwem audytu ekologicznego jest optymalizacja ekologiczna, czyli zmniejszenie śladu węglowego. Jest to proces, który wymaga wprowadzenia nowych procedur, wzmożonej kontroli, a także często reorganizacji i dostosowania urządzeń biurowych do ekologicznych norm i standardów. Z pozoru czasochłonna optymalizacja okazuje się prosta i do tego wiąże się z ogromnymi korzyściami. W zależności od tego, jak ambitne cele postawi przed sobą przedsiębiorstwo lub instytucja, możliwe jest zmniejszenie śladu węglowego o od 30 do 50%. W przypadku optymalizacji ekologicznej urządzeń biurowych możliwe jest prawie całkowite obniżenie emisji CO2, dzięki wprowadzeniu odnawialnych źródeł energii jako zasilania dla maszyn. Jeden panel jest bowiem w stanie wytworzyć energię wystarczającą do pracy kilku dużych atramentowych urządzeń wielofunkcyjnych.  Dodatkowym, niezaprzeczalnym atutem zmniejszenia śladu węglowego jest obniżenie kosztów związanych ze zużyciem energii, czy też eksploatacją i naprawą przestarzałych, niewydajnych urządzeń.

Wykorzystaj oprogramowanie, które zmniejsza ślad węglowy i pozwala zaoszczędzić

Specjalne oprogramowanie Documaster nie tylko wspomaga cały proces audytu i optymalizacji, ale niesie wymierne korzyści związane z obiegiem dokumentów i ich  bezpieczeństwem. Wybrane aplikacje wprowadzają np. monitoring wszystkich wydruków, dzięki czemu możliwe jest jednoczesne kontrolowanie zasadności wykonywanych wydruków oraz zapotrzebowania na papier, tusz lub toner. Ponadto aplikacje wprowadzają wydruk poufny, podążający oraz monitorują stan techniczny maszyn. Jest to szczególnie istotna funkcjonalność w instytucjach, w których urządzenia muszą działać bez przestojów.

Obliczanie śladu węglowego – w czym tkwi haczyk?

W Internecie dostępnych jest wiele kalkulatorów śladu węglowego. Można by zatem uznać, że zastosowanie ich wystarczy do oszacowania ilości ton CO2 produkowanych przez firmę czy też instytucję w ciągu roku. W rzeczywistości jednak kalkulatory dają bardzo okrojone i dość hipotetyczne wyniki. Tylko w przypadku urządzeń biurowych istnieją kolosalne różnice w produkcji CO2, uzależnione zarówno od technologii, jak i wydajności urządzeń. Na przykład urządzenia atramentowe mają znacznie mniejszy ślad węglowy, niż urządzenia laserowe. Z kolei im lepsze parametry posiada urządzenie laserowe, tym mniejsza produkcja CO2.  Dlatego tak bardzo istotne jest odpowiedzialne podejście do sprawy i wykonanie rzetelnego audytu. Jak się bowiem okazuje, procentuje to nie tylko zmniejszeniem śladu węglowego firmy, ale także znaczącymi oszczędnościami.

Powiązane wpisy:

  1. Audyt ekologiczny – wstęp do optymalizacji ekologicznej
  2. Audyt wydruków, czyli obniżenie kosztów z systemem Documaster
  3. Co to jest audyt wewnętrzny? Sprawdź, czy go potrzebujesz.
  4. Dlaczego warto przeprowadzić audyt środowiskowy?
Share
0
  • → Polityka Prywatności i Plików cookies
  • → Polityka Bezpieczeństwa Informacyjnego
  • → Administrator Danych Osobowych
  • → FAQ
  • → Pomoc zdalna
  • → Polityka jakości
  • → Extranet dla Partnerów
  • → Reklamacje dla Partnerów
  • → Serwis B2B
  • → Ekologia
  • → Kontakt
  • → Dotacje dla edukacji
  • → Dotacje dla firm
  • → Oprogramowanie dla edukacji
  • → Oprogramowanie dla firm
  • → Oprogramowanie dla administracji

ul. Mydlana 3B
51-502 Wrocław
Polska

+48 71 78 48 101
+48 71 78 48 120
+48 71 78 48 115
sekretariat@euroimpex.pl


  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności