Audyt środowiskowy (ekologiczny) dla firm i urzędów

Każda, nawet najmniejsza firma i placówka samorządowa wywiera wpływ na środowisko naturalne. Audyt ekologiczny (in. audyt środowiskowy) to usługa, która pozwala sprawdzić m.in. jaki jest ślad węglowy używanych urządzeń biurowych, a także ile energii można zaoszczędzić dzięki przeprowadzeniu aoptymalizacji. Audyt ekologiczny pozwala również zbadać, jakie inne szkodliwe substancje są emitowane do środowiska oraz jaki mają wpływ na pracowników. W obliczu nieuniknionej zielonej transformacji, audyt środowiskowy to obowiązek każdej świadomej firmy oraz organizacji samorządowej.

 

Urządzenia wielofunkcyjne, drukarki, skanery, zwłaszcza oparte o technologię laserową, potrzebują do działania dużych ilości energii, która w Polsce w dalszym ciągu w ok. 80 procentach pochodzi ze spalania węgla. Dodatkowo części zamienne oraz emisja CO2 i innych substancji wpływają negatywnie na środowisko a także zdrowie ludzi.

Posiadamy usługę audytu środowiskowego oraz optymalizacji ekologicznej, która umożliwia redukcję negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Audyt środowiskowy - na czym polega?

Analiza ekologiczna pozwala ocenić, jaki wpływ urządzenia wywierają na środowisko, np. ile zużywają energii, jaką mają emisję CO2 i ile elektrośmieci powstaje w wyniku ich użytkowania. Podczas badania sprawdzamy także, czy lokalizacja urządzeń laserowych nie zagraża zdrowiu pracowników. Toksyczne nanocząstki (PEP) oraz inne szkodliwe substancje emitowane przez laserowe drukarki i urządzenia wielofunkcyjne, w dłuższej perspektywie zagrażają zdrowiu osób bezpośrednio narażonych na oddziaływanie tych urządzeń. Nasze działania mają zatem kompleksowy charakter – pomagamy uczynić firmę lub placówkę samorządową przyjazną środowisku i jednocześnie bezpieczną dla zdrowia pracowników oraz klientów/interesantów.

W efekcie pomagamy firmom i instytucjom:

  • obniżyć zużycie energii elektrycznej nawet o 96%,
  • ograniczyć wykorzystanie części zamiennych i produkcji elektrośmieci nawet o 94%,
  • obniżyć emisję CO2 nawet o 92%, skonfigurować typ i ilość sprzętu a także ich lokalizację na terenie instytucji, by była bezpieczna dla pracowników oraz klientów i interesantów.

Następstwem audytu ekologicznego jest optymalizacja ekologiczna oraz znaczące oszczędności – związane z ograniczeniem części zamiennych oraz zużycia prądu. Zwykle optymalizacja ekologiczna opiera się na relokacji i modernizacji stanu zastanego. Coraz częściej jednak firmy i urzędy decydują się na wymianę części lub wszystkich urządzeń laserowych na ekologiczne urządzenia pigmentowe i zasilenie ich panelami fotowoltaicznymi.
W takich przypadkach można całkowicie ograniczyć zużycie energii elektrycznej przez system wydruków, jak również skorzystać z dotacji na takie działania.

Dzięki optymalizacji procesów i zużycia energii oraz dostosowaniu floty urządzeń do współczesnych wymagań ekologicznych, minimalizujemy negatywny wpływ przedsiębiorstwa lub urzędu na środowisko naturalne oraz pomagamy generować znaczące oszczędności.



Chcesz dowiedzieć się, jak w praktyce wygląda audyt ekologiczny?
Przeczytaj artykuł.