Od 2020 roku praca zdalna stała się normą dla wielu ludzi na całym świecie. Wraz z upowszechnieniem się narzędzi wspierających home office, praca na odległość staje się coraz bardziej efektywna. Jeśli należysz do osób, które pracują zdalnie, lubisz dobrą organizację pracy i oszczędzać swój cenny czas, zapoznaj się z poniższym zestawieniem. Przygotowaliśmy w nim krótką listę programów do komunikacji i wymiany danych, narzędzi do zwiększania produktywności oraz wtyczek do przeglądarek, które warto zainstalować nie tylko na służbowym komputerze. Jakie narzędzia do pracy zdalnej okażą się dla Ciebie strzałem w dziesiątkę?
Narzędzia do pracy zdalnej – komunikacja
Skuteczna komunikacja to klucz do udanej pracy w ramach home office. Aby błyskawicznie wyjaśniać ewentualne wątpliwości bądź pozostawać w kontakcie z innymi uczestnikami rozwijanych projektów, warto wdrożyć w codziennej pracy rozwiązania, które wspierają ekspresową wymianę informacji i myśli. Wśród najczęściej wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa narzędzi do pracy zdalnej, trzeba wymienić m.in.:
- Slack – program do komunikacji wewnętrznej, który pozwala na tworzenie różnych kanałów, integracje z aplikacjami zewnętrznymi i szybką wymianę wiadomości.
- Zoom – Jeśli potrzebujesz organizować spotkania online, Zoom to doskonały wybór. Zapewnia stabilne połączenia wideo i audio oraz wiele przydatnych funkcji.
- Microsoft Teams – Jeśli Twoja firma korzysta z ekosystemu Microsoft, Teams pozwoli Ci na efektywną komunikację, dzielenie się plikami i współpracę całego zespołu.
Program do pracy zdalnej, który poprawi efektywność
Praca zdalna wymaga wydajności i skupienia. Jeśli napotykasz na trudności z zarządzaniem napływającymi zadaniami lub nie jesteś pewien, w jaki sposób nadawać im odpowiednią hierarchię, z pomocą mogą przyjść poniższe narzędzia do pracy zdalnej, które pomogą Ci być bardziej produktywnym:
- Microsoft 365 lub Google Workspace – te kompletne pakiety aplikacji biurowych oferują dostęp do programów do edycji dokumentów, arkuszy kalkulacyjnych i poczty e-mail. To niezbędne narzędzia do pracy, które (w przeciwieństwie do wielu odpowiedników na licencji open source), zapewniają również liczne integracje z systemami zewnętrznymi, oferując przy tym dodatkową pamięć w chmurze obliczeniowej.
- Trello – Jeśli lubisz zarządzać projektami w formie tzw. tablicy Kanban, Trello jest do tego celu doskonałym wyborem. W ramach udostępnionych w aplikacji przestrzeni możesz tworzyć zadania, przesuwać je między kolumnami i śledzić postępy.
- Todoist – w sytuacji, w których największym wyzwaniem jest dla Ciebie opracowanie odpowiedniej hierarchii realizowanych obecnie procesów, z pomocą może przyjść Todoist. To aplikacja do zarządzania zadaniami, która pomaga Ci organizować obowiązki i priorytetyzować działania.
Jakie wtyczki do przeglądarek to absolutny must have?
Przeglądarka internetowa to bardzo często najważniejsze narzędzie do pracy zdalnej. Aby jak najlepiej przystosować ją do realiów naszej codziennej pracy, warto rozszerzyć jej funkcjonalność o tzw. plug-iny, czyli aplikacje w obrębie przeglądarki, które zapewniają nam szeroką gamę nowych możliwości. Wśród najbardziej uniwersalnych wtyczek, które doskonale sprawdzą się w codziennych zadaniach, warto wyróżnić następujące aplikacje:
- LastPass lub 1Password – Te wtyczki do zarządzania hasłami pomogą Ci zachować bezpieczeństwo online i uniknąć konieczności zapamiętywania wielu haseł. Rozwiązanie to jest również niezwykle wygodne w przypadku zespołów, korzystających z tych samych narzędzi – zmiana zapisanego hasła zsynchronizuje je u wszystkich użytkowników.
- Grammarly – Jeśli w codziennej pracy regularnie piszesz treści w języku angielskim, Grammarly sprawdzi poprawność gramatyczną i ortograficzną Twoich tekstów, dzięki czemu będą one prezentowały się profesjonalnie i bez pomniejszych błędów.
- Pocket – To narzędzie do zapisywania artykułów i treści do późniejszego przeczytania. Doskonale sprawdza się ono u osób, które często natrafiają na interesujące treści w trakcie przeglądania internetu, lecz zapominają o dodaniu ich do zakładek – wystarczy jedno kliknięcie w ikonkę wtyczki, aby ciekawiący nas artykuł dodał się do naszej kolekcji.
Narzędzia do pracy zdalnej a wymiana danych
Wymiana danych z klientami i współpracownikami to dla wielu osób istotny element codziennej pracy. Jeśli często pracujesz na dużych plikach, warto rozważyć poniższe narzędzia do pracy zdalnej:
- Dropbox – To narzędzie do przechowywania i udostępniania plików online, które zapewnia dostęp do swoich dokumentów z dowolnego urządzenia. Dropbox posiada dedykowaną aplikację do wszystkich kluczowych systemów operacyjnych.
- WeTransfer – Jeśli potrzebujesz szybko przesłać duże pliki, WeTransfer jest prostym i skutecznym narzędziem do takich zadań. Adresat zostanie poinformowany o czekających na niego plikach poprzez maila i będzie mógł błyskawicznie pobrać daną zawartość.
- Google Drive oraz OneDrive – Jeśli korzystasz z pakietów biurowych od Google’a bądź Microsoftu, dedykowane chmury ułatwią Ci wspólną pracę nad plikami w formie online i udostępnianie rezultatów innym, uprawnionym osobom.
Wiesz już, jakie narzędzia do pracy zdalnej wybrać?
Przytoczone powyżej narzędzia do pracy zdalnej stanowią doskonałe rozwiązanie dla firm, które stawiają pierwsze kroki w organizacji środowiska pod home office bądź pracę hybrydową. Szukasz systemu, który oferuje wiele możliwości personalizacji i organizacji struktury firmowej przestrzeni w chmurze? Poznaj zalety, jakie zapewnia Documaster Office In The Cloud – oprogramowanie kładące szczególny nacisk na bezpieczeństwo danych użytkowników.
Dostęp do plików online, szyfrowane wideorozmowy oraz czat, możliwość stworzenia elastycznego repozytorium, wyszukiwanie kontekstowe czy intuicyjna archiwizacja dokumentów OCR to tylko kilka z wielu powodów, dla których warto rozważyć wdrożenie narzędzi z rodziny Documaster. Już dziś zapoznaj się z charakterystyką rozwijanego przez nas oprogramowania i dołącz do zadowolonych klientów marki Euroimpex.