Oszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowaOszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowaOszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowaOszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowa
  • Urządzenia
    • Urządzenia wielofunkcyjne
    • Drukarki laserowe
    • Drukarki atramentowe
    • Poleasingowe drukarki i urządzenia MFP
  • Oprogramowanie
    • Documaster Campus – platforma edukacyjna
    • Documaster – oprogramowanie dla firm
    • Documaster – oprogramowanie dla administracji
  • Usługi
    • Audyt ekologiczny
    • Audyt kosztów w firmie
    • Optymalizacja ekologiczna
    • Optymalizacja kosztów
    • Szkolenia
  • Serwis
  • Dotacje
    • Dotacje dla firm
      • REACT-EU dla firm z woj. łódzkiego
    • Dotacje dla szkół
    • Dotacje dla uczelni wyższych
    • Dotacje dla samorządów
      • Konkurs Cyfrowa Gmina
      • Cyfrowy powiat – jak pozyskać dotację na cyfryzację powiatu?
      • Polski Ład
  • Kontakt
    • O nas
    • Referencje
  • Blog
  • English
  • Deutsch
  • Strona główna
  • Blog
  • Oszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowa
Bon na cyfryzację dla firm MŚP 2021
Bon na cyfryzację dla MŚP w 2021 r. – jak go pozyskać?
31 sierpnia 2021
Edukacja zdalna i neurodydaktyka w szkole
Neurodydaktyka i edukacja zdalna. Jak wykorzystać neurodydaktykę podczas lekcji online?
7 września 2021

Oszczędności w przedsiębiorstwie. Pierwszy krok: analiza kosztowa

2 września 2021
Analiza kosztowa w przedsiębiorstwie

Zarządzanie przedsiębiorstwem w dużej mierze polega na mądrym zarządzaniem wydatkami. Każde przedsiębiorstwo powinno optymalizować koszty i szukać oszczędności. Od czego zacząć? Pierwszym krokiem w tym kierunku jest analiza kosztowa.

Spis treści
  • Analiza kosztowa – na czym polega?
  • Jakie firmy powinny przeprowadzić analizę kosztów?
  • Analiza kosztową urządzeń biurowych to sposób na duże oszczędności
  • Jakie korzyści daje analiza kosztowa w przedsiębiorstwie?

Analiza kosztowa – na czym polega?

Analiza kosztowa, inaczej zwana też audytem kosztów, to szereg analiz i badań, które pozwalają szczegółowo określić wydatki przedsiębiorstwa. Dotyczy wielu aspektów działania firmy, przy czym najczęściej są to: komunikacja, transport, utrzymanie biura, utrzymanie urządzeń biurowych, zużycie prądu. Kompleksowa analiza kosztów powinna zawierać także audyt środowiskowy, dotyczący kosztów środowiskowych. Okazuje się, że są one nierozłącznie związane z oszczędnościami. Na przykład obniżenie zużycia prądu oraz mniejsza eksploatacja przynoszą wymierne korzyści w obu aspektach. Dobrą praktyką jest wykorzystanie systemów informatycznych, które automatyzują audyt. Takie oprogramowanie stworzyła nasza firma i jest ono wykorzystywane nie tylko podczas analizy kosztowej, ale także później – do optymalizacji.

Jakie firmy powinny przeprowadzić analizę kosztów?

Nie ma szczegółowych kryteriów, na postawie których przedsiębiorstwo powinno zdecydować o przeprowadzeniu audytu kosztów. Każda firma, która dba o finanse, powinna analizować wydatki i wyciągać z nich właściwe wnioski, dążące do oszczędności. Są jednak obszary działalności przedsiębiorstw, które mogą generować znaczące koszty, a często pozostają pomijane w analizach. Jest to między innymi wykorzystanie urządzeń biurowych.

Analiza kosztową urządzeń biurowych to sposób na duże oszczędności

Obecnie wysoko zaawansowane technicznie urządzenia wielofunkcyjne potrafią jednocześnie drukować, kopiować i skanować z prędkością kilkudziesięciu, a nawet kilkuset stron na minutę! Te imponujące możliwości usprawniają i przyspieszają pracę w niejednym przedsiębiorstwie i instytucji publicznej. Wszystko ma jednak swoją cenę – im szybsze i wydajniejsze urządzenie, tym wyższy koszt zakupu. Z drugiej strony mamy nieco wolniejsze, starsze urządzenia, których cena nabycia jest dużo niższa, ale zużycie prądu, wymiana części zamiennych, eksploatacja – znacznie bardziej kosztowna. Nie zapominajmy o materiałach eksploatacyjnych: tuszach, tonerach, które różnicą się ceną i trwałością, o papierze i częściach zamiennych. Niedostosowany do potrzeb użytkowników sprzęt może generować duże wydatki, których analiza kosztowa pozwala uniknąć.

Jakie korzyści daje analiza kosztowa w przedsiębiorstwie?

Celem analizy kosztowej jest dokładne zbadanie wszystkich wydatków oraz zdiagnozowanie obszarów, które generują nadprogramowe wydatki. Jest to pierwszy i nieodzowny krok do opracowania planu optymalizacyjnego. Każda analiza powinna zostać przeprowadzona indywidualnie przez ekspertów posiadających kompetencje i uprawnienia. W rezultacie rzetelnej analizy, możliwa jest optymalizacja kosztów, przynosząca znaczące oszczędności. W zależności od skali przedsiębiorstwa oraz obszaru działalności, przeprowadzona przez nas analiza kosztów pozwala oszczędzić między 30 a 50% w skali roku.

Powiązane wpisy:

  1. Na czym polega audyt wydruku?
  2. Analiza finansowa w firmie. Czy można przeprowadzić ją samemu, czy lepiej zlecić na zewnątrz?
  3. Audyt w firmie. Na czym polega i jakie są jego rodzaje?
  4. Audyt środowiskowy – wszystko, co warto o nim wiedzieć
Share
0
  • → Polityka Prywatności i Plików cookies
  • → Polityka Bezpieczeństwa Informacyjnego
  • → Administrator Danych Osobowych
  • → FAQ
  • → Pomoc zdalna
  • → Polityka jakości
  • → Extranet dla Partnerów
  • → Reklamacje dla Partnerów
  • → Serwis B2B
  • → Ekologia
  • → Kontakt
  • → Dotacje dla edukacji
  • → Dotacje dla firm
  • → Oprogramowanie dla edukacji
  • → Oprogramowanie dla firm
  • → Oprogramowanie dla administracji

ul. Mydlana 3B
51-502 Wrocław
Polska

+48 71 78 48 101
+48 71 78 48 120
+48 71 78 48 115
sekretariat@euroimpex.pl


  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności