Drukarki i urządzenia wielofunkcyjne do biura to niezbędne elementy każdego dobrze funkcjonującego przedsiębiorstwa – zarówno małych firm, jak i międzynarodowych korporacji z wieloma oddziałami. Ale jak wybrać narzędzie, które usprawni codzienną pracę specjalistów i zadba o bezpieczny obieg dokumentów poufnych? Sprawdzamy, czym kierować się przy wyborze drukarki do biura i jak wyciągnąć z tej inwestycji maksimum korzyści.
Oferta sklepów ze sprzętem elektronicznym jest tak bogata i zróżnicowana, że może przyprawić o zawrót głowy. Urządzenia wielofunkcyjne do biura występują w wielu wariantach druku, dwa podstawowe to:
Za wydruk w pierwszej kategorii odpowiada mieszanka wielobarwnych tuszów, które gwarantują żywe, nasycone kolory, a urządzenie cechuje niska cena i szybka amortyzacja. Urządzenia laserowe pracują natomiast na tonerach, będących mieszanką sproszkowanych substancji chemicznych i występują w wersji monochromatycznej oraz – znacznie droższej – kolorowej. Produkt ten zapewnia wysoką jakość wydruku przy niskich kosztach użytkowania.
Drukarki do biura, w przeciwieństwie do urządzeń wielofunkcyjnych, nie pozwalają na wykonywanie kopii dokumentu bez pośrednictwa komputera, faksowanie czy skanowanie. Wymienione funkcje mogą okazać się niezbędne w wielu zakładach pracy. Jeżeli zależy nam na niskich kosztach eksploatacji i nie potrzebujemy wykonywać kopii kolorowych, warto postawić na urządzenie wielofunkcyjne laserowe do biura, drukujące czarno-białe dokumenty.
Jednym z pierwszych kroków, jakie należy podjąć przed poszukiwaniem odpowiedniego urządzenia, jest staranna analiza potrzeb pracowników. W sytuacji, gdy znaczna część codziennych obowiązków opiera się na pracy z dokumentacją (drukowanie, skanowanie czy tworzenie odbitek), znacznie lepszym wyborem może być urządzenie wielofunkcyjne do biura. Taki wybór pozwoli nam wyeliminować pochłaniające prąd skanery czy jednozadaniowe drukarki.
Warto mieć również na uwadze, że na proces wyboru odpowiedniego urządzenia wielofunkcyjnego wpływ ma również rodzaj tworzonej dokumentacji. Co do zasady, urządzenia laserowe cechują się większym tempem wydruku – ich koszty eksploatacyjne są zazwyczaj wyższe niż w przypadku drukarek atramentowych. Jeśli większość drukowanych przez nas dokumentów nie zawiera zdjęć i ilustracji, wówczas bardziej ekonomicznym wyborem może okazać się urządzenie wielofunkcyjne laserowe do biura.
Przeprowadzane przez nas audyty wskazują, że cena jednostkowa nie jest jedynym czynnikiem, który determinuje, czy dana drukarka do biura okaże się optymalnym wyborem dla poszczególnej firmy czy instytucji publicznej. Wśród pozostałych czynników, które warto wziąć pod uwagę, znajdują się m.in.:
Niezawodna drukarka do biura to bez wątpienia jeden z podstawowych sprzętów, wymaganych do prowadzenia prac administracyjnych, tworzenia dokumentacji czy nawiązywania umów z kontrahentami. Sprawdź nasze urządzenia biurowa i wybierz drukarkę do biura, która spełni pokładane w niej oczekiwania.
Wybraliśmy już idealne urządzenie wielofunkcyjne do biura, ale jak odpowiednio zabezpieczyć obieg dokumentów i usprawnić codzienną pracę fachowców? W tych zadaniach pomoże nowoczesne oprogramowanie Documaster Easy Office. System umożliwia wprowadzenie dwóch ważnych funkcji:
Co więcej, nasze oprogramowanie gwarantuje zdalne zarządzanie kolejką druków – użytkownik może przenieść do góry priorytetowe dokumenty i przyspieszyć kluczowe zadania. Natomiast jeżeli chciałbyś obniżyć koszty związane z obsługą urządzenie wielofunkcyjne laserowego do biura, sięgnij po audyt kosztów. Oferowana przez nas usługa obniża koszty wydruku, dzięki precyzyjnej obserwacji i rozliczeniu użytkowników.
Poza wymienionymi możliwościami, nasza firma zapewnia również opiekę serwisową online, która umożliwia ciągłą pracę urządzeń wielofunkcyjnych do biura. Specjaliści IT na bieżąco usuwają drobne awarie i eliminują przestoje czy zakłócenia. Już dziś zapoznaj się z naszą pełną ofertą i ciesz się nowoczesnym oprogramowaniem dla firmy, takim jak Documaster Service czy Easy Office.