Documaster Service - zdalna opieka serwisowa urządzeń drukujących w urzędach
Documaster Service to oprogramowanie, które pozwala sprawnie i wygodnie administrować posiadanymi urządzeniami oraz serwsiem floty urządzeń drukujących różnych producentów, w wielu lokalizacjach. Opieka serwisowa odbywa się online, dlatego stan techniczny urządzeń sieciowych oraz ilość materiałów eksploatacyjnych są monitorowane 24/7. Dzięki temu możliwe jest usuwanie części błędów online, a także zapobieganie dużym awariom. Ponadto, Documaster Service dostarcza przydatne informacje na temat zużycia materiałów eksploatacyjnych, takich jak papier czy toner lub tusz. Dzięki temu usprawnia zarządzanie flotą urządzeń i zapobiega przestojom w pracy tych urządzeń.
Zastosowanie Documaster Service doskonale sprawdza się w instytucjach administracji publicznej
W instytucjach, w których wykorzystuje się wiele drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, istotne jest sprawne zarządzenie flotą urządzeń drukujących. Urządzenia muszą pracować bez zarzutu i bez przestojów. Nasze oprogramowanie pozwala na bieżąco monitorować stan techniczny urządzeń sieciowych w różnych lokalizacjach, np. w urzędzie oraz podlegających mu instytucjach. Dzięki temu ryzyko wystąpienia poważnych awarii oraz zaburzenia pracy urządzeń spada do minimum. Oprogramowanie sprawdza się również tam, gdzie realizowany jest wydruk masowy i gdzie wymagania związane z serwisem urządzeń są większe niż przeciętnie.
Automatyczne raporty na temat pracy urządzeń
Aplikacja Documaster Service automatycznie generuje i wysyła do wskazanych użytkowników zwięzłe raporty na temat urządzeń. Dzięki temu możliwe jest przeciwdziałanie awariom, a także szybkie podjęcie decyzji np. o uzupełnieniu materiałów eksploatacyjnych. Raporty są dostępne online za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej. System wysyła także informacje na temat zaistniałej usterki - nie tylko pozwala to na szybką reakcję, ale też odciąża pracowników, którzy dotychczas byli odpowiedzialni za monitorowanie sprawności urządzeń.
Opieka serwisowa online
Documaster Service monitoruje online stan techniczny wszystkich sieciowych urządzeń, w różnych lokalizacjach, tym samym odciążając administratorów IT. Dzięki temu możliwe jest wygodne nadzorowanie całej infrastruktury urządzeń drukujących za pośrednictwem aplikacji.
Automatyczne powiadomienia
Aplikacja wysyła do klienta automatyczne alerty z dotyczące m.in. problemach technicznych i usterkach, o niskim stanie tonera, papieru lub tuszu, a także o braku lub zacięciu papieru w urządzeniu. Informacje dotyczące błędów i usterek trafiają również do firmy serwisującej urządzenia, a informacje o materiałach eksploatacyjnych - do ich dostawcy. Dla umów „koszt za stronę Documaster Service zdalnie odczytuje i przechowuje stany liczników.
Obsługa urządzeń wielu producentów
Documaster Service jest kompatybilny z większością urządzeń sieciowych wszystkich producentów, m.in. z Epson, Sharp, Canon, Brother, Nashuatec, Ricoh, Canon, Konica-Minolta, Panasonic, Lanier, Gestetner, Xerox, HP, Samsung, Lexmark, Develop, OKI, Kyocera-Mita, Infotec, Danka, Utax, Triumph-Adler, Oce, Rex-Rotary, Olivetti, Muratec i innymi.
Documaster Service zbiera następujące informacje:
- czas ostatniego zdarzenia,
- data i stan liczników z ostatniego przeglądu,
- poszczególne liczniki,
- stan tonerów i tuszy,
- stan papieru w podajnikach,
- status urządzenia,
- adres IP i adres MAC urządzenia,
- nr seryjny i nazwa urządzenia
- model i typ urządzenia,
- adres IP podsieci
Documaster Service wysyła następujące powiadomienia:
- niski poziom i/lub brak papieru w urządzeniu
- niski poziom tonera lub tuszu w urządzeniu,
- zacięty papier,
- otwarte drzwi/pokrywa,
- konieczność wezwania serwisu,
- czas wykonania przeglądu/konserwacji,
- urządzenie w trybie off-line,
- brak połączenia z urządzeniem
Korzyści wynikające z wykorzystania rozwiązania Documaster Service:
- • automatyczna inwentaryzacja floty urządzeń drukujących: informowanie o awariach, skanowanie sieci i informowanie o stanie urządzeń,
- określanie zużycia posiadanego sprzętu (stany liczników całkowitych)
- kontrola nad urządzeniami bez względu na ich lokalizację
- kontrola nad urządzeniami wszystkich producentów - zarządzanie logistyką materiałów eksploatacyjnych i przewidywanie terminu ich wymiany
- kontrola on-line nad sprawnym funkcjonowaniem każdego urządzenia (powiadomienia) planowanie przeglądów okresowych i konserwacji
- zwiększenie wydajności floty urządzeń oraz pracowników przez szybką likwidację przestojów
- automatyzacja wezwań serwisowych, gwarancyjnych i pogwarancyjnych
- zwiększenie wydajności administratorów IT przez odciążenie jego stanowiska
- obniżenie kosztów serwisu oraz kosztów oraz kosztów eksploatacyjnych dzięki scentralizowaniu i ujednoliceniu zamówień
- automatyczne generowanie raportów o stanach liczników urządzeń.
Otrzymaj ofertę lub więcej informacji - wypełnij formularz