Prowadzenie średniego bądź dużego przedsiębiorstwa to trudne, czasochłonne zajęcie, które na pewnym etapie wymaga wprowadzenia zmian w zasobach pracowniczych, zwłaszcza, jeśli potrzebna jest pomoc w zakresie IT. Rozwój działalności często wiąże się z koniecznością zatrudnienia dodatkowych specjalistów bądź rozważenie skorzystania z rozwiązania, jakim jest outsourcing informatyczny. Na którą opcję warto się zdecydować i dlaczego?
Zatrudnienie wewnętrznego specjalisty lub nawet całego działu, zajmującego się kwestiami informatycznymi, wiąże się z wieloma zaletami dla przedsiębiorstwa. Pierwszą z nich jest prosta i szybka komunikacja – pracownicy są na miejscu w firmie (bądź zdalnie, przed komputerem) i bez problemu można z nimi skonsultować potrzeby i zadania. W godzinach pracy skupieni są jedynie na obowiązkach wobec firmy.
Rozwiązanie to wiąże się oczywiście z pewnymi kwestiami, które uznać można za wady. Należą do nich m.in. koszty związane z wynagrodzeniem, wyposażeniem miejsca pracy oraz zapewnieniem dostępu do szkoleń, niezbędnych do dalszego rozwoju. Kosztami są również zwolnienia lekarskie, urlopy macierzyńskie, wypoczynkowe, które dodatkowo skutkują nieobecnością pracowników.
Warto również pamiętać, że specjalista w każdej chwili może złożyć wypowiedzenie, w związku z czym pracodawca będzie zmuszony przeprowadzić kosztowny i czasochłonny proces rekrutacji oraz wdrożyć nowego pracownika. Nie zawsze jest pewne, że specjalista ten spełni oczekiwanie przedsiębiorcy i zespołu.
Rozwiązanie to wybierane jest w momencie, gdy przedsiębiorstwo dąży do optymalizacji kosztów firmowych i ich kontrolowania. Outsourcing informatyczny dla firm pozwala również korzystać z nowoczesnych technologii. To sposób zarządzania dla firm, które liczą na obniżenie kosztów stałych i oddelegowanie części obowiązków na zewnątrz. To sprawia, że przedsiębiorstwo może skupić się na najważniejszych działaniach i dalszym rozwoju w zakresie swojej branży.
Jakie są inne korzyści z outsourcingu informatycznego? Firma może korzystać z doświadczenia oraz wiedzy ekspertów. Współpraca ze specjalistami pozwala zwiększyć jakość oferowanych przez przedsiębiorstwo usług. Ponadto odpowiedzialność za część obowiązków przeniesiona jest na wykonawcę zewnętrznego.
Outsourcing informatyczny wiąże się oczywiście z pewnymi niedogodnościami. Współpraca z niekompetentną firmą może odbić się negatywnie na marce, a także wpłynąć na wzrost kosztów, związanych za niską jakość realizowania usług. Proces kontroli pracowników jest utrudniony ze względu na siedziby firm, które znajdują się zazwyczaj w różnych miejscach w danym mieście czy kraju. Warto więc podejmować współpracę z doświadczonymi specjalistami o ugruntowanej pozycji na rynku.
Zarówno posiadanie wewnętrznego specjalisty, jak i korzystanie z usług firmy outsourcingowej mają swoje zalety i wady. Jeśli zależy Ci na obniżeniu kosztów firmy i maksymalnym skupieniu się na obszarze własnej działalności, zdecyduj się na zatrudnienie profesjonalnego usługodawcy zewnętrznego. Jednym z nich jest Euroimpex, który od wielu lat oferuje nowoczesne rozwiązania dla koncernów światowych.
Brak powiązanych wpisów.