

Zdalne zarządzanie flotą urządzeń wielofunkcyjnych oraz drukarek wszystkich producentów
Documaster Service jest oprogramowaniem, którego zadaniem jest ciągłe monitorowanie wszystkich sieciowych drukarek oraz urządzeń wielofunkcyjnych i przekazywanie informacji o ich aktualnym stanie technicznym. Zastosowanie systemu Documaster Service umożliwia sprawną administrację posiadanych urządzeń oraz wydajne zarządzanie serwisem floty urządzeń drukujących różnych producentów, w wielu lokalizacjach. Dlatego optymalizuje działania wykonywane przez administratorów IT, firmy serwisujące oraz osoby odpowiedzialne za zamówienia i utrzymanie floty urządzeń biurowych.
Zastosowanie Documaster Service doskonale sprawdza się w firmach:
- wykorzystujących liczną flotę sieciowych urządzeń drukujących
- posiadających wiele lokalizacji sieciowych urządzeń drukujących
- mających wysokie wymagania serwisowe (np. wydruki masowe)
Documaster Service udostępnia informację w postaci przejrzystych i zwięzłych raportów. Są one automatycznie wysyłane do osób odpowiedzialnych za nadzorowanie urządzeń drukujących i kopiujących, umożliwiając im podjęcie stosownych działań. W celu uzyskania jak najlepszej kontroli nad całą infrastrukturą IT, Documaster Service, umożliwia dostęp do informacji w formie raportów on-line, za pomocą dowolnej przeglądarki internetowej. Unikalną zaletą systemu Documaster Service jest możliwość automatycznego powiadamiania serwisu o rodzaju zaistniałej usterki. Powoduje to odciążenie pracowników zajmujących się tym do tej pory, przyczyniając się jednocześnie do zwiększenia ich wydajności.

Zdalne zarządzanie
Documaster Service umożliwia ciągłe nadzorowanie oraz automatyczną inwentaryzację posiadanej floty urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek. Pracuje w sieciach lokalnych oraz rozległych dając administratorowi IT wygodne narzędzie do nadzorowania infrastruktury nawet w odległych lokalizacjach. Administrator może na bieżąco widzieć stan wszystkich urządzeń na ekranie swojego komputera.

Automatyczne alerty
Documaster Service automatycznie wysyła alerty z różnymi informacjami do odpowiednich osób, np. o braku papieru do pracownika znajdującego się najbliżej urządzenia, o zaciętym papierze do administratora, o zaistniałym problemie technicznym do firmy serwisującej, a o niskim stanie tonera do dostawcy materiałów eksploatacyjnych. Dla umów „koszt za stronę” system automatycznie, zdalnie odczytuje i przechowuje stany liczników.

Obsługa urządzeń wielu producentów
Documaster Service jest kompatybilny z większością urządzeń sieciowych wszystkich producentów, m.in. z Nashuatec, Ricoh, Canon, Konica-Minolta, Panasonic, Sharp, Toshiba, Lanier, Gestetner, Xerox, HP, Samsung, Lexmark, Epson, Brother, Develop, OKI, Kyocera-Mita, Infotec, Danka, Utax, Triumph-Adler, Oce, Rex-Rotary, Olivetti, Muratec i innymi.
Documaster Service wysyła następujące powiadomienia:
- brak papieru oraz zużyty toner
- niski poziom tonera w urządzeniu,
- zacięty papier,
- otwarte drzwi/pokrywa,
- konieczność wezwania serwisu,
- czas wykonania przeglądu/konserwacji,
- urządzenie w trybie off-line,
- brak połączenia z urządzeniem
Documaster Service zbiera nastęujące informacje:
- czas ostatniego zdarzenia,
- data i licznik ostatniego przeglądu,
- poszczególne liczniki,
- stan tonerów,
- stan papieru w podajnikach,
- status urządzenia,
- adres IP i adres MAC urządzenia,
- nr seryjny i nazwa urządzenia
- model i typ urządzenia,
- adres IP podsieci
Korzyści wynikające z wykorzystania rozwiązania Documaster Service:
- nadzorowanie oraz automatyczną inwentaryzację posiadanej floty urządzeń drukujących (automatyczne skanowanie sieci, odnajdywanie urządzeń i wskazanie urządzeń off-line, informowanie o awariach)
- określanie zużycia posiadanego sprzętu (stany liczników całkowitych)
- kontrolę nad urządzeniami bez względu na ich lokalizację
- kontrolę nad urządzeniami wszystkich producentów - zarządzanie logistyką materiałów eksploatacyjnych i przewidywanie terminu ich wymiany
- kontrolę on-line nad sprawnym funkcjonowaniem każdego urządzenia (powiadomienia) planowanie przeglądów okresowych i konserwacji
- zwiększenie wydajności floty urządzeń oraz pracowników przez szybką likwidację przestojów
- automatyzację wezwań serwisowych, gwarancyjnych i pogwarancyjnych
- zwiększenie wydajności administratorów IT przez odciążenie jego stanowiska
- obniżenie kosztów serwisu oraz kosztów oraz kosztów eksploatacyjnych dzięki scentralizowaniu i ujednoliceniu zamówień
- automatyczne generowanie raportów o stanach liczników urządzeń.