Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?
  • Urządzenia
    • Urządzenia wielofunkcyjne
    • Drukarki laserowe
    • Drukarki atramentowe
    • Poleasingowe drukarki i urządzenia MFP
  • Oprogramowanie
    • Documaster Campus – platforma edukacyjna
    • Documaster – oprogramowanie dla firm
    • Documaster – oprogramowanie dla administracji
  • Usługi
    • Audyt ekologiczny
    • Audyt kosztów w firmie
    • Optymalizacja ekologiczna
    • Optymalizacja kosztów
    • Szkolenia
  • Serwis
  • Dotacje
    • Dotacje dla firm
      • REACT-EU dla firm z woj. łódzkiego
    • Dotacje dla szkół
    • Dotacje dla uczelni wyższych
    • Dotacje dla samorządów
      • Konkurs Cyfrowa Gmina
      • Cyfrowy powiat – jak pozyskać dotację na cyfryzację powiatu?
      • Polski Ład
  • Kontakt
    • O nas
    • Referencje
  • Blog
  • English
  • Deutsch
  • Strona główna
  • Edukacja
  • Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?
Rozwiązania chmurowe w edukacji i ich przewaga nad innymi systemami
2 kwietnia 2020
systemy chmurowe dla edukacji i biznesu
Cloud computing – przewaga systemów chmurowych w biznesie
26 maja 2020

Zdalne lekcje to sprawdzian dla szkół. Jak go nie oblać?

Opublikowane przez Bloger at 21 maja 2020
Kategorie
  • Edukacja
  • Zdalna edukacja
Tagi
  • cloud computing
  • documaster campus
  • edukacja
  • edukacja zdalna
  • lekcje online
  • nauczanie zdalne
  • nauka w domu
  • nowoczesna edukacja
  • nowoczesne metody nauczania
  • oprogramowanie dla przedszkoli
  • oprogramowanie dla szkół
  • oprogramowanie dla uczelni wyższych\
  • rozwiązanie chmurowe
  • systemy chmurowe
  • zdalna edukacja
  • zdalna klasa
  • zdalne lekcje

Zdalna edukacja– jeszcze 2 miesiące temu mówiło się o niej w kategorii nieokreślonej przyszłości. Nikt nie spodziewał się wówczas, że trzeba je będzie je wdrożyć z dnia na dzień, bez wcześniejszego przygotowania i przeszkolenia.

Niewątpliwie zdalne lekcje to trudny sprawdzian zarówno dla nauczycieli jak i uczniów, który bez odpowiednich narzędzi i szkolenia – bardzo łatwo oblać. W większości przypadków ani pedagodzy, ani uczniowie nie zostali odpowiednio przygotowani do zdalnego trybu nauczania.

Lockdown i zdalne lekcje: brak przygotowania i totalny chaos


W wielu przypadkach zdalne nauczanie sprowadza się frustracji nauczycieli i niezadowolenia uczniów i rodziców. Oto dwa popularne scenariusze:
1. Uczeń otrzymuje stos zadań i ślęczy z rodzicami po kilka godzin dziennie nad ich wykonaniem. Rodzice są niezadowoleni, bo muszą kosztem włąsnych obowiązkówpomagać dzieciom w odrabianiu lekcji. Uczniowie z kolei, oderwani od szkolnej rutyny, są zagubieni, znudzeni, zdemotywowani i tracą poczucie sensu. Nic dziwnego, że wolą pograć w Minecrafta zamiast odrabiać kolejne zadanie z matmy, którego nie mogli przerobić wcześniej w klasie.
2. Nauczyciel musi przeprojektować cały model lekcji i przygotować wszystkie materiały w formie cyfrowej. Następnie przesyła je swoim uczniom za pośrednictwem zawodnych e-maili lub elektronicznych dzienników. W międzyczasie weryfikuje zrobione i niezrobione zadania, sprawdza, poprawia i odsyła z notatką każdemu uczniowi. Na koniec dnia, gdy już uzupełni tabelki ewidencji pracy i wyłączy komputer po 12 godzinach siedzenia przed ekranem, i tak obrywa mailem od rodziców, którzy na próżno od kilku godzin zmóżdżają się w raz z uczniem nad rozwiązaniem pracy domowej.

Czy zdalna edukacja może być jednak przyjemna i efektywna?

Oczywiście! Nauczyciel może realizować lekcję zdalną w sposób dynamiczny, ciekawy, realizując podstawę programową, bez nadprogramowych godzin spędzonych przed komputerem. Uczeń może uczestniczyć w prawdziwej lekcji, w której jest miejsce na interakcję i dyskusję, bez angażowania rodziców do pomocy przy lekcjach.
Takie możliwości daje rozwiązanie Documaster Campus – platforma do lekcji zdalnych i hybrydowych.

Jak wyglądają zdalne lekcje z Documaster Campus?

Nauczyciel, zgodnie z rozkładem zajęć, o umówionej godzinie rozpoczyna lekcję za pomocą wbudowanego narzędzia do wideorozmów. Uczniowie otrzymują dostęp do lekcji i punktualnie dołączają do spotkania online. Podczas lekcji nauczyciel może omówić temat, tak jak podczas lekcji w klasie. Może udostępnić ekran i pokazać uczniom wszelkie materiały i pomoce do lekcji. Nauczyciel może udzielić głosu uczniom, zadawać im pytania oraz odpowiadać na nie. Dzięki włączonym kamerkom i interakcjom, lekcja online ma dynamiczny i naturalny przebieg. Ogromną zaletą jest także realizowanie lekcji zgodnie z planem zajęć – przywraca to porządek oraz rutynę, niezwykle istotne dla poczucia bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.

Dzięki Documaster Campus e-mail odchodzi do lamusa.

W systemie Documaster Campus każdy nauczyciel i uczeń posiada swoje konto, za pomocą którego udostępnia, przesyła i odtwarza materiały edukacyjne. Ponadto, każda klasa posiada odrębne katalogi do każdego z nauczanych przedmiotów. W katalogach tych nauczyciele zamieszczają karty pracy oraz własne materiały do lekcji. Każdy użytkownik – uczeń i nauczyciel – ma dostęp do stale aktualizowanej, ogromnej bazy materiałów edukacyjnych. Są to m.in. e- podręczniki, e-booki, audiobooki, filmy i podcasty zdjęcia, prezentacje, arkusze kalkulacyjne, scenariusze do lekcji. System wyszkuje informacje z encyklopedi PWN i zasobów cyfrowych wyższych uczelni oraz materiały edukacyjne Komisji Europejskiej. Warto wspomnieć, że wszystkie materiały są sprawdzone i bezpieczne – w przeciwieństwie do otwartych zasobów w Internecie. Dzięki temu uczniowie mają dostęp do zweryfikowanej wiedzy, a nauczyciel nie musi przeszukiwać Internetu w celu odnalezienia materiałów do lekcji. Wystarczy, że wpisze w semantyczną wyszukiwarkę Documaster Campus wybrane fazy, a następnie udostępni uczniom materiały – bez zapisywania, pobierania, wysyłania mailem lub za pomocą dziennika elektronicznego.
Podobnie w przypadku pracy domowej – uczeń zamieszcza ją w swoim prywatnym folderze i udostępnia nauczycielowi. W przeciwieństwie do e-maila, duże pliki nie stanowią tu problemu – można przesyłać i udostępniać nawet piosenki czy też filmy.

Uczniowie i nauczyciele pozostają w stałym kontakcie dzięki zdalnej edukacji oraz komunikacji na czacie.

Narzędzia te wspierają także pracę w grupach – uczniowie także mogą tworzyć wideokonferencje i organizować się do pracy nad wspólnym projektem lub do nauki. A to wszystko z zachowaniem najwyższych światowych standardów Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji oraz RODO.

Dziś widomo już, że zdalna edukacja zagości na dłużej w szkołach i nawet po powrocie do lekcji stacjonarnych będą realizowane jako element lekcji hybrydowych. Nabycie przez nauczycieli kompetencji związanych z prowadzeniem lekcji zdalnych jest zatem kluczowym wyzwaniem, przed jakim stoją placówki oświatowe.


Jeśli zatem nasz artykuł Państwa zainteresował i chcielibyście wypróbować Documaster Campus do prowadzenia lekcji zdalnych – zapraszamy na stronę https://euroimpex.pl/oprogramowanie/documaster-campus/

Share
2
Bloger
Bloger

Powiązane posty

Program do lekcji zdalnych
24 lutego 2022

Co powinien uwzględniać dobry program do lekcji zdalnych?


Czytaj więcej
przekwalifikowanie zawodowe
22 listopada 2021

Przekwalifikowanie zawodowe – jak może Ci w tym pomóc oprogramowanie edukacyjne?


Czytaj więcej
Oprogramowanie edukacyjne Documaster Campus
25 października 2021

Oprogramowanie edukacyjne – inwestycja, na której zyska każda szkoła


Czytaj więcej

Komentarze są wyłączone.

  • → Polityka Prywatności i Plików cookies
  • → Polityka Bezpieczeństwa Informacyjnego
  • → Administrator danych osobowych
  • → FAQ
  • → Pomoc zdalna
  • → Extranet dla Partnerów
  • → Reklamacje dla Partnerów
  • → Serwis B2B
  • → Dotacje dla edukacji
  • → Dotacje dla firm
  • → Ekologia
  • → Kontakt

ul. Mydlana 3B
51-502 Wrocław
Polska

+48 71 78 48 101
+48 71 78 48 120
+48 71 78 48 115 sekretariat@euroimpex.pl


  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony