Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?
  • Urządzenia
    • Urządzenia wielofunkcyjne
    • Drukarki laserowe
    • Drukarki atramentowe
    • Poleasingowe drukarki i urządzenia MFP
  • Oprogramowanie
    • Documaster Campus – platforma edukacyjna
    • Documaster – oprogramowanie dla firm
    • Documaster – oprogramowanie dla administracji
  • Usługi
    • Audyt ekologiczny
    • Audyt kosztów w firmie
    • Optymalizacja ekologiczna
    • Optymalizacja kosztów
    • Szkolenia
  • Serwis
  • Dotacje
    • Dotacje dla firm
      • REACT-EU dla firm z woj. łódzkiego
    • Dotacje dla szkół
    • Dotacje dla uczelni wyższych
    • Dotacje dla samorządów
      • Konkurs Cyfrowa Gmina
      • Cyfrowy powiat – jak pozyskać dotację na cyfryzację powiatu?
      • Polski Ład
  • Kontakt
    • O nas
    • Referencje
  • Blog
  • English
  • Deutsch
  • Strona główna
  • Edukacja
  • Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?
co to jest chmura obliczeniowa
Co to jest chmura obliczeniowa? Czy możesz ją zastosować?
21 kwietnia 2021
Oprogramowanie dla firm usługowych i handlowych
Dla jakich firm jest nasze oprogramowanie Documaster?
30 kwietnia 2021

Nauka w pandemii – jak wspieramy nauczycieli, uczniów i rodziców?

Opublikowane przez Małgorzata at 23 kwietnia 2021
Kategorie
  • Edukacja
Tagi
  • edukacja zdalna
  • nauka w pandemii
  • nauka zdalna
  • oprogramowanie do nauki zdalnej
  • pandemia COVID-19
  • szkolenia dla nauczycieli
  • webinar dla nauczycieli
  • zdalna szkoła
Nauka w pandemii koronawirusa

Wraz z pandemią koronawirusa i lockdownem w marcu 2020 r. system tradycyjnej edukacji został wywrócony do góry nogami. Ze szkolnych ławek i klas uczniowie i nauczyciele zmuszeni byli przenieść się przed ekrany komputerów we własnych domach. Nauka w pandemii okazała się ogromnym wyzwaniem. Dziś nikt nie ma wątpliwości, że polskie szkoły nie były przygotowane na edukację zdalną w pełnym wymiarze. W ofekcie w marcu 2020 r. wszyscy uczestnicy edukacji zostali postawieni przed bardzo trudnym zadaniem jakim była nauka zdalna w pandemii. 

Jakie trudności napotykali nauczyciele i uczniowie w nauce w pandemii?

Jednym z głównych problemów na początku pandemii, był sam sposób nauczania, czyli edukacja zdalna. W polskich szkołach dotychczas nauka odbywała się tylko stacjonarnie. Zatem ani nauczyciele, ani dyrektorzy nie posiadali wiedzy ani wcześniejszego przygotowania, jak uczyć zdalnie. Ponadto ogromny problem stanowił też brak narzędzi – czyli oprogramowania do nauki zdalnej oraz sprzętu – laptopów, tabletów. W związku z tym w pierwszym kwartale nauki zdalnej bardzo wielu uczniów „zaginęło” w systemie nauki zdalnej. Stało się tak głównie z powodu braku dostępu do internetu, sprzętu lub nieumiejętności odnalezienia się w świecie cyfrowym. Jednakże z czasem fundamentalne problemy musiały być rozwiązane – czy to przez samorządy, czy to przez MEN. W rezultacie nauczyciele otrzymali dofinansowanie na zakup sprzętu, a uczniom samorządy i szkoły udostępniły niezbędny sprzęt. W  większości szkół wprowadzono również narzędzia do nauki zdalnej, takie jak Documaster Campus, czy też zintegrowany z naszym systemem MS Teams.

Można by zatem powiedzieć, że część problemów została rozwiązana. Czy aby na pewno?

Nauka w pandemii a koszty psychiczne

Narzędzia i sprzęt nie wystarczą, aby zapewnić uczniom wymaganą jakość edukacji, a nauczycielom komfort pracy. Niestety w wielu szkołach praktykowane jest korzystanie z wielu narzędzi, takich jak Documaster Campus, MS Teams, Zoom, Dziennik Elektroniczny, Moodle, Google classroom, e-mail jednocześnie. Jednak jak się okazuje, nie jest do dobre ani dla nauczycieli, ani dla uczniów i rodziców. Pedeutolodzy i praktycy w nauczaniu zdalnym podkreślają bowiem, że im więcej narzędzi, tym większe dysonans i niepokój. Dlatego zwłaszcza teraz – w kompletnie nowej i trudnej sytuacji – uczniowie i nauczycieli powinni korzystać z 1 narzędzia, które nie będzie wywoływało niepewności użytkownika. Takim rozwiązaniem jest Documaster Campus. System łączy w sobie funkcje: elektronicznego tornistra, bazy wiedzy, narzędzi do zdalnych lekcji oraz wideorozmów, a także do archiwizacji lekcji i materiałów edukacyjnych. Więcej informacji o systemie znajdziecie tu.

Kolejna sprawa to presja, z jaką musieli zmierzyć się nauczyciele. Wielu z nich było niesprawiedliwie krytykowanych, a także przeciążonych pracą w okresie pandemii. Cała odpowiedzialność za realizowanie lekcji zdalnych i realizację programu nauczania w tym trybie, spadła właśnie na nich.

Izolacja, brak kontaktu z rówieśnikami, często większa ekspozycja na ciężką sytuację rodzinną jest również powodem depresji wielu uczniów. To dowód na to, że nie tylko dorośli, ale też dzieci i młodzież ponoszą ogromne koszty psychiczne lockdownu i nauki w pandemii.

Udostępniliśmy bezpłatnie oprogramowanie Documaster Campus wszystkim szkołom w Polsce i zorganizowaliśmy 7 webinarów

Ponieważ jesteśmy blisko nauczycieli, uczniów i studentów, szybko zrozumieliśmy, że w sytuacji kryzysu trzeba szybko reagować. Dlatego już 16 marca 2020 r. ogłosiliśmy, że udzielimy bezpłatnego dostępu do naszego rozwiązania wszystkim placówkom edukacyjnym w Polsce.

(Czytaj na Onet.pl: https://wiadomosci.onet.pl/kraj/documaster-campus-rozwiazanie-ktore-poprawi-jakosc-zdalnej-edukacji/wpdsz6z  )

Wiedzieliśmy jednak, że nawet najlepsze narzędzie nie rozwiąże problemów związanych ze stresem, niepewnością i brakiem umiejętności realizowania lekcji zdalnych. Dlatego wraz z panem Markiem Sieczką z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu oraz Instytutem Talentów Flashpoint w Polsce postanowiliśmy zorganizować cykl webinarów dla nauczycieli. Od października 2020r. do kwietnia 2021r. odbyło się 7 ponad dwugodzinnych spotkań, w którym wzięli udział wspaniali prelegenci.

Nauka w pandemii z ekspertami, którzy uświetnili nasze webinary dla nauczycieli, dyrektorów i rodziców

  • Renata Gut – trener, autorka modelu “Zarządzanie Sobą na Zielonej Ścieżce”, autorka książek, wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego i założycielka Instytutu Talentów Flashpoint w Polsce.
  • Dr Anna Brzosko, wykładowczyni na Akademii Leona Koźmińskiego, doradca i edukator, specjalizuje się w zarządzaniu różnorodnością i budowaniu przewagi konkurencyjnej w oparciu o talenty i mocne strony.
  • Grażyna Kącka, Psychoterapeutka i socjoterapeutka, pedagożka i biotechnolożka, Międzynarodowa Master Trener Treningu Zastępowania Agresji ART., wykładowczyni na Uniwersytecie Wrocławskim na Wydziale Prawa i Administracji oraz na Akademii Leona Koźmińskiego.
  • Danuta Haller, dyplomowana nauczycielka języka polskiego z 36-letnim doświadczeniem, egzaminator OKE w części humanistycznej, doradca metodycznego nauczania języka polskiego w PCEiPPP w Wołowie.
  • Izabela Skiba, radczyni prawna i Inspektor Danych Osobowych.
  • Dr n. med. Sylwia Serafińska, Z-ca ordynatora I Oddziału Zakaźnego WSS im. Gromkowskiego we Wrocławiu oraz asystentka w Klinice Chorób Zakaźnych i Hepatologii UMED we Wrocławiu.
  • Anna Jedynak-Wypych, nauczycielka języka polskiego i języka angielskiego, zwolenniczka indywidualizacji w praktyce pedagogicznej, posiadająca wiedzę i doświadczenie w pracy z uczniami z trudnościami (m.in. z autyzmem).
  • Mateusz Wojtczak, Product Manager w Euroimpex S.A., związany z szeroko rozumianym rozwojem i życiem produktów, prowadzący szkolenia z wykorzystania Documaster Campus w edukacji.
  • Michał Ćwiek, Manager w Euroimpex S.A., ekspert w zakresie produktów i rozwiązań dla edukacji, a także pozyskiwania dotacji i grantów na ich implementację w placówkach edukacyjnych.

Dostęp do nagrań z webinarów

Wszystkie webinary były bezpłatne dla uczestników, a ich celem było wsparcie nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców dzieci i młodzieży szkolnej w nowej, trudnej rzeczywistości.

Nagrania webinarów są dostępne na naszym kanale na Youtube:

21.10.2020 Edukacja w czasach COVId-19. Jak sprostać nowym wymaganiom w szkole i w domu. Co robić inaczej?

24.11.2020 Skuteczne strategie działania w obecnej rzeczywistości – człowiek, zespół, technologia.

9.12.2020: Jak dostosować swoją postawę do zmieniających się warunków – o inteligencji emocjonalnej.

    
13.01.2021: Nadzieja umiera ostatnia. Dlaczego do uruchomienia motywacji musimy widzieć i czuć sens?

10.02.2021: Odpowiedzialność: szansa, zagrożenie czy przywilej?

10.03.2021: Odważnie o własnej wartości, czyli jak skutecznie zarządzać?

14.04. 2021: Rok nauczania zdalnego za nami. Czego się nauczyliśmy? O tym, jak ważne są: elastyczność, samorozwój, wyrozumiałość oraz szacunek dla odmienności.”

Share
1
Małgorzata
Małgorzata

Powiązane posty

Program do lekcji zdalnych
24 lutego 2022

Co powinien uwzględniać dobry program do lekcji zdalnych?


Czytaj więcej
przekwalifikowanie zawodowe
22 listopada 2021

Przekwalifikowanie zawodowe – jak może Ci w tym pomóc oprogramowanie edukacyjne?


Czytaj więcej
Oprogramowanie edukacyjne Documaster Campus
25 października 2021

Oprogramowanie edukacyjne – inwestycja, na której zyska każda szkoła


Czytaj więcej

Komentarze są wyłączone.

  • → Polityka Prywatności i Plików cookies
  • → Polityka Bezpieczeństwa Informacyjnego
  • → Administrator danych osobowych
  • → FAQ
  • → Pomoc zdalna
  • → Extranet dla Partnerów
  • → Reklamacje dla Partnerów
  • → Serwis B2B
  • → Dotacje dla edukacji
  • → Dotacje dla firm
  • → Ekologia
  • → Kontakt

ul. Mydlana 3B
51-502 Wrocław
Polska

+48 71 78 48 101
+48 71 78 48 120
+48 71 78 48 115 sekretariat@euroimpex.pl


  • Brak dostępnych tłumaczeń dla tej strony