Od stycznia 2022 r. każdy podatnik ma możliwość stosowania faktur ustrukturyzowanych, jednak od 1 lipca 2024 staną się one koniecznością. Z dniem 17 czerwca 2022 Rada UE postanowiła wydać zgodę na obowiązkową e-fakturę. Na czym polegają zmiany i dlaczego warto już teraz zapoznać się z funkcjonowaniem Krajowego Systemu e-Faktur? Jakie narzędzia wspierają przedsiębiorstwa w dostosowaniu biznesu do nowych regulacji?
Ustrukturyzowana faktura to forma dokumentacji transakcji, podobnie jak faktury elektroniczne czy papierowe. Te pierwsze są wystawiane oraz otrzymywane dzięki pracy Krajowego Systemu e-Faktur. KSeF ma pomóc w strukturyzacji oraz umożliwić kontrolę nad procesem fakturowania w czasie rzeczywistym.
Wprowadzenie nowych zasad wymaga od przedsiębiorstw sprostanie kilku wyzwaniom. Jednym z nich jest konieczność zebrania katalogu danych z informacjami wymaganymi przez władze skarbowe. Obecnie dane często są niedostępne lub rozproszone, dlatego działania te są dla firm dość problematyczne.
Ponieważ wystawianie faktur poprzez Krajowy System e-Faktur niesie z sobą możliwość powstania nieprawidłowości, przedsiębiorstwa powinny dostosować funkcjonowanie organizacji tak, aby fakturowanie przebiegało szybko, sprawnie i w sposób zautomatyzowany. Ponadto klient powinien zadbać o odpowiednie przygotowanie techniczne oraz przeprowadzić integrację systemów już istniejących. Tylko wtedy możliwa będzie prawidłowa agregacja, przetwarzanie oraz wysyłka danych.
Wszystkie nowe regulacje wiążą się w wieloma wyzwaniami w obszarach organizacji, technologii oraz procesów. Aby im sprostać, warto przyjrzeć się narzędziom, które umożliwią dostosowanie przedsiębiorstwa do nadchodzących zmian. Jednym z nich jest Documaster Office in the Cloud, którego celem jest zwiększenie efektywności pracy biura i jakości usług publicznych. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa jest bezpieczna i wygodna praca zdalna w urzędzie.
Documaster Office in the Cloud umożliwia prowadzenie wideorozmów, co ułatwia komunikację między pracownikami. Ponadto pomaga gromadzić i udostępniać dokumenty, określane jako poufne. Zastosowanie technologii chmurowej dało możliwość stworzenie systemu organizacyjnego w formie online, z uwzględnieniem segregacji wszystkich umów i akt.
Oprogramowanie można rozbudować o funkcję inteligentnej, opartej na sztucznej inteligencji klasyfikacji oraz ekstrakcji ze względu na ważne dla użytkownika parametry. Przyspieszy to cały proces porządkowania danych oraz wyszukiwania najistotniejszych informacji.
Documaster Office in the Cloud pozwala również przeprowadzić cyfryzację dokumentów firmowych. Jest to możliwe dzięki opcji połączenia z urządzeniami posiadającymi funkcję OCR. Rozwiązanie to ułatwia dzielenie się wiedzą, przeprowadzanie kursów w formie multimedialnej oraz szkoleń.
Chcesz zasięgnąć nieco więcej informacji na temat oprogramowania dla biznesu lub innych rozwiązań od Euroimpex? Skontaktuj się z nami! Gwarantujemy profesjonalną pomoc i doradztwo w zakresie doboru oprogramowania.