Koszty prowadzenia działalności gospodarczej nieustannie rosną. Na ponoszone przez przedsiębiorstwa wydatki składają się nie tylko koszty stałe, takie jak pensje pracowników, składki ZUS, wynajem powierzchni biurowej czy leasing urządzeń lub pojazdów. Warto pamiętać również o opłatach eksploatacyjnych, związanych z regularnym wzrostem cen energii elektrycznej dla firm czy serwisem urządzeń biurowych. Jak obniżyć koszty i znaleźć oszczędności w firmie? Zapoznaj się z naszym artykułem i poznaj możliwości optymalizacji kosztów.
Nasza firma działa na rynku od ponad 30 lat. Od 1989 roku świadczymy usługi w zakresie optymalizacji kosztów eksploatacji dla urzędów i firm z wielu sektorów. Zdobyte na przestrzeni lat doświadczenie pozwala nam opracowywać rekomendacje zarówno dużych, jak i małych przedsiębiorstw. Przeprowadzane przez Euroimpex audyty wydruku pomagają określić nadprogramowe wydatki, związane z szeregiem zróżnicowanych czynników, takich jak:
Energooszczędność urządzeń biurowych to czynnik, do którego producenci przykładają obecnie dużą wagę. Jeśli Twoja firma operuje na nieco starszych drukarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych, może okazać się, że ich zapotrzebowanie na energię elektryczną jest znacznie wyższe niż w przypadku nowych urządzeń.
Nasi eksperci pomogą Ci zweryfikować opłacalność wykorzystywanych urządzeń biurowych. Co więcej – zaproponują optymalne rozwiązanie problemu z nadmiernym zużyciem prądu. Rozwiązaniem tego problemu może być na przykład modernizacja lub wymiana modeli maszyn na nowsze. Ponad to możliwa jest instalacja systemu fotowoltaicznego, który ograniczy koszty operacyjne wszystkich urządzeń elektrycznych w biurze.
Znaczna część przedsiębiorstw, dla których drukarki i urządzenia wielofunkcyjne stanowią fundamentalne wyposażenie biura, decydują się na umowę leasingu bądź dzierżawy sprzętu. Zawarta w umowie metoda rozliczenia za urządzenia może być wysoce niekorzystna dla użytkownika. Dlatego oferujemy usługi kompleksowej analizy zawartej umowy. Dzięki temu wychwytujemy nierentowne zapisy i udzielamy rekomendacji, które pomogą Ci uzyskać oszczędności w firmie.
Odpowiednia konfiguracja urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek to istotna, choć często bagatelizowana kwestia. Cena zakupu lub dzierżawy nie powinna być jedynym kryterium wyboru danego urządzenia – również ważnymi kwestiami jest ich wydajność, zużycie prądu oraz koszty eksploatacji i serwisu. Badania naukowe wskazują, że tonery drukarek laserowych emitują niebezpieczne dla zdrowia lotne związki organiczne. Odpowiednia konfiguracja urządzeń generuje oszczędności w firmie oraz chroni zdrowie pracowników i środowisko.
Tymczasem niewłaściwe procedury kontroli i przetwarzania dokumentów generują zarówno zbędne koszty, jak i problemy, związane z uchybieniami względem Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Oferowane przez nas oprogramowanie i procedury pomagają zarządzać bezpieczeństwem informacji, zapewniają wydruk poufny i uszczelniają system danych, przetwarzanych przez Twoją firmę.
Jednym z naszych flagowych produktów jest oprogramowanie Documaster Multiaudit, który zmniejsza koszty wydruku nawet o 30-50%. W zależności od wielkości przedsiębiorstwa, wygenerowane oszczędności w firmie mogą sięgać od kilkuset do ponad miliona złotych w skali roku. Chcesz przekonać się, jak wiele zaoszczędzisz dzięki Euroimpex? Skontaktuj się z naszymi specjalistami!